2013. július 27., szombat

5. rész - Miért is szeretik az emberek a delfineket?



Al’Mara ekkor egy kis szünetet tartott és csak lebegett a víz tetején. Majd lebukott a víz alá, és akkor azt hittem, hogy ott hagyott és én pedig kíváncsian vártam a történet folytatását. Kezdtem is elszomorodni… de egy pillanat múlva egy csobbanással újra ott termett előttem a holdfényben. 

Szeretném, ha elmondanál valamit az embereknek, - folytatta.

Igen, persze, de hogyan? – tettem fel a kérdést. 

Azzal most ne foglalkozz, mindent időben meg fogsz tudni. Csak figyelj. 

Először is kezd majd azzal, hogy kik is valójában a delfinek.

Rendben, figyelek - mondtam.
Biológiai szempontból, mi delfinek, emlősállatként élünk a vízben, de rendszeresen fel kell jönnünk levegőt venni. Fajonként változó, hogy mennyi ideig tudunk a víz alatt maradni. 
Különleges képességünk, hogy a visszhang alapján tájékozódunk. Hatalmas sebességgel vagyunk képesek úszni és felugrani magasra a vízből. Furcsa, mókás hangokat, füttyjeleket adunk ki, úgy kommunikálunk egymással is. – kezdte Al’mara.

Sokat szoktam gondolkodni azon, hogy milyen érdekes az, - és soha semmilyen hivatalos tudományos kutatás nem tudta megmondani-, hogy miért hatnak az emberekre olyannyira lenyűgözően a delfinek. 

Nézzük csak tehát, hogy miért is szeretik az emberek a delfineket? 

Életkorra való tekintet nélkül, amikor meglátja az ember a delfint felugrani a vízből a levegőbe, örömmel tölti el.  Az autista gyermekek hirtelen befogadóbbá kezdenek válni, miután delfinekkel úsztak. Akinek egyébként félelme van a víztől, még az is békében és biztonságban érzi magát, amikor a delfinek jelen vannak.  Az emberek gyakran ugyan olyan agyhullám mintát észlelnek, miután úsztak delfinekkel, mintha csak meditáltak volna. Azt is tudjuk, hogy a delfinek nagyon jó bábák.
      A legtöbb delfin tréner is egyetért abban, hogy a delfinek sokkal többek, mint cirkuszi állatok, hanem inkább definiálhatók spirituális lényeknek. 

Gyakorlatilag minden ember, aki valaha úszott együtt delfinekkel, azt mondta, hogy ez a tapasztalás megváltoztatta az életét.

 Ez valóban így van, a személyes tapasztalásom is alátámasztja, hogy az az élmény, amikor először úsztam együtt a vadon élő delfinekkel, tényleg megváltoztatta az életemet. De erről majd később még mesélek....

Folyt. köv.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése